روش های مهاجرت به فرانسه

روش های مهاجرت به فرانسه

روش های مهاجرت به فرانسه

 مهاجرت به فرانسه 2023 ؛ روش های اخذ اقامت فرانسه

فرانسه (به فرانسوی: La France) با عنوان رسمی جمهوری فرانسه (به فرانسوی: République française) یکی از کشورهای اروپای غربی است که دارای منطقه‌ها و قلمروهای بسیاری در آنسوی دریاها است. فرانسه یکی از سه کشوری است که سواحلی هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس دارد (دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش). به دلیل شکل نقشه این کشور، در زبان فرانسوی به آن لقب l’Hexagone (معنی: شش‌ضلعی) داده‌اند. فرانسه از جنوب با آندورا و اسپانیا، از شرق با ایتالیا و سوئیس و آلمان و لوکزامبورگ و بلژیک، از جنوب با موناکو مرز زمینی دارد. همچنین از طریق کانال مانش با انگلستان هم‌مرز است.

معرفی فرانسه

کشور فرانسه با پیشینه‌ی عظیم تاریخی و فرهنگی‌اش همواره مقصد اول بسیاری از علاقه‌مندان به علوم انسانی و رشته‌های هنری از اقصی نقاط دنیا بوده است. درکنار تاریخ باشکوه و فرهنگ غنی‌، فرانسه یکی از مهمترین قطب‌های دانشگاهی در شاخه‌های گوناگون علوم پایه و تجربی، پزشکی و مهندسی نیز هست. دانشمندان پیشگام فرانسوی و فرانسه‌زبان – از دکارت و پاسکال گرفته تا پاستور، از زوج کوری تا سوسور و لامارک و صدها تن دیگر – دانش بشری را با پژوهش‌های خود زیرورو نموده و چشم جهانیان را با افتخارات بی‌شمار خیره کرده‌اند. در واقع کشور فرانسه با 70 برنده نوبل و 13 برنده مدال فیلدز در بین سه کشور پرافتخار علمی دنیا قرار گرفته است.

فرانسه به عنوان اولین قدرت نظامی و سیاسی اتحادیه اروپا و دومین مرکز اقتصادی قاره سبز دارای موقعیتی ممتاز در میان کشورهای جهان است و به همین سبب دانشجویان بسیاری با ورود به سیستم دانشگاهی فرانسه در پی کسب جایگاه شغلی خوب و پیوند با مراکز اقتصادی این کشور و سایر دولت‌های جهان هستند.

آب‌و‌هوای رویایی، جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر، فرهنگ غذایی گوناگون و مد لباس فرانسه را در صدر هدف گردشگران جهان نیز قرار داده و سالانه میلیون‌ها یورو درآمد ارزی وارد این کشور می‌کند.

 

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان

دوره‌های زبان فرانسه به شما این امکان را می‌دهند که تنها با داشتن یک سطح مقدماتی آشنایی اولیه با زبان فرانسه و با ارائه یک تمکن مالی متوسط به سفارت فرانسه بتوانید ویزای بلندمدت تحصیلی این کشور را دریافت کرده و پس از پایان دوره و اخذ مدرک زبان در این کشور مستقیما به صورت رایگان وارد دانشگاه‌ شوید.علاوه بر ادامه تحصیل در فرانسه، اخذ مدرک زبان در خاک فرانسه به شما اجازه خواهد داد به کشورهای فرانسه‌زبان دیگر مثل سوییس، بلژیک و کبک کانادا مهاجرت تحصیلی داشته باشید وهمچنین موفق به دریافت ویزای شنگن شوید بی‌آنکه درگیر موانع دست‌وپاگیر کنسولگری در ایران و یا کشورهای همسایه شوید.

شرایط ضروری برای شرکت در دوره‌های زبان

شرایط مطلوب برای دریافت ویزای تحصیلی دوره زبان دور از دسترس و دشوار نیست.به همان میزان که رزومه علمی و سوابق کاری درخشان‌تری ارائه دهید، ضریب شانس شما بالاتر خواهد رفت و می‌توانید در یک بازه‌ی زمانی چندماهه وارد خاک فرانسه شوید و از اقامت خود در این کشور لذت ببرید. به طور خلاصه، دو عامل در افزایش شانس ویزای شما بسیار مهم هستند:

  1. آشنایی مقدماتی با زبان فرانسه (سطح A2) جهت انجام مصاحبه سفارت. (آن دسته از متقاضیانی که تا به حال زبان فرانسه را نیاموخته‌اند نگران نباشند. موسسه ما برای رساندن شما به سطح موردنیاز مصاحبه برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد.)
  2. انگیزه نامه ومشخص کردن هدف از تحصیل و اقامت فرانسه و ارایه آن به سفارت

بنابراین مخاطب اصلی دوره‌های زبان فرانسه دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان جوانی می‌باشند که در وهله نخست به دنبال ادامه تحصیل در کشور فرانسه هستند و سپس به اقامت شغلی و یا اقامت دائم در این کشور یا کشورهای فرانسه‌زبان دیگر فکر می‌کنند.

برخلاف دیگر کشورهای اروپایی که با اخذ پذیرش دوره زبان، تنها یک ویزای بلند مدت دریافت می‌کنید و به شما ویزای دانشجویی تعلق نمی‌گیرد، در این کشور برای تحصیل دوره زبان به شما ویزای دانشجویی فرانسه را اعطا می‌کنند. این بدان معناست که شما حق و حقوق دانشجویی را خواهید داشت

مزایای ویزای دانشجویی فرانسه:

  • حق ۲۰ ساعت کار در هفته (که با درآمد آن و کمک دولت به راحتی ازعهده مخارج مسکن و زندگی برمی آیید )
  • برخورداری از بیمه دانشجویی
  • پرداخت 30درصد از هزینه اسکان شما توسط دولت فرانسه 
  • حق استفاده از حمل و نقل عمومی فرانسه
  • امکان تمدید ویزا در اروپا بدون نیاز به مراجعت به سفارت ایران
  • اجازه ی باز کردن حساب بانکی در اروپا
  • امکان مهاجرت به کبک


ورود به دانشگاه‌های فرانسه بعد از دوره‌ی زبان

ورود به دانشگاه‌های دولتی و برخورداری از امکان تحصیل رایگان در فرانسه مستلزم دو پیش‌نیاز اصلی است:

  • مدرک رسمی زبان فرانسه (معمولا سطح B2) که در پایان دوره زبان اخذ می‌کنید.

دانشگاه‌های فرانسه غالبا برای پذیرش دانشجویان در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شرط سنی خاصی ندارند و در این رابطه جای نگرانی نیست، با این حال هنجار سنی ورود به دانشگاه در فرآیند اخذ ویزا بسیار مهم است.


مدارک لازم مهاجرت تحصیلی به فرانسه

افراد برای تحصیل در فرانسه، نیازمند دو گواهی اصلی می‌باشند: پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی. شما باید پیش از اقدام برای دریافت ویزا، پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید. برای دریافت پذیرش تحصیلی، شما موظف هستید تا مدارک لازم را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمائید. پس از ارسال مدارک و گواهی لازم و در صورت تایید درخواست شما، نامه‌ای تحت عنوان پذیرش تحصیلی برای شما ارسال می‌شود. مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی شامل موارد زیر هستند:

1.گذرنامه یا کارت شناسایی (دارای اعتبار برای مدت اقامت شما)
2.
عکس‌های 4*3 مناسب برای شناسنامه/گذرنامه
3.
کپی مدارک تحصیلی و ترجمه فرانسوی آن‌ها
4.
هزینه ثبت‌نام دانشگاه
5.
ثبت‌نام تامین اجتماعی (رایگان)
6.
گواهی مسئولیت مدنی
7.
رزومه تحصیلی (فقط در برخی موارد و فقط برای مقاطع تحصیلات تکمیلی)
8.
انگیزهنامه تحصیلی
9.
گواهی زبان فرانسه و/یا انگلیسی (بسته به زبان تحصیل انتخابی مقطع)
10.
کپی سوابق تحصیلی
11.
کپی مدارک تحصیلی (در صورت موجود نبودن، گواهی فارغ التحصیلی)
12.
گواهی تمکن مالی (حداقل 800 یورو در ماه)
13.
فی(هزینه بررسی مدارک توسط دانشگاه)



خدمات هلدینگ راز در خصوص اخذ ویزای تحصیلی از طریق دوره های زبان

  • آماده سازی متقاضیان برای رسیدن به سطح مورد نیاز زبان فرانسه
  • اخذ پذیرش از آموزشگاه های ارایه دهنده ی دوره های زبان از کشور فرانسه و انجام ثبت نام
  • راهنمایی متقاضیان جهت تنظیم انگیزه نامه و روزمه و ارایه آن به سفارت
  • آماده سازی متقاضیان برای شرکت در مصاحبه سفارت
  • پشتیبانی متقاضیان پس از ورود به خاک فرانسه

    برای اطلاعات و جزییات تخصصی مشاورین هلدینگ راز در دپارتمان فرانسه پاسخگو شما هستند

ویزای اوپر au pair فرانسه



au pair
یک فرد مجرد و بدون فرزند بین سنین 18 تا 30 سال است که تصمیم می گیرد برای مدت معینی با خانواده میزبان در خارج از کشور زندگی کند. یک au pair مراقب فرزندان خانواده و کارهای سبک خانه و یا عهده دار دیگر کارهای توافقی است.

در ازای کمک آنها، au pair اتاق و تخته رایگان و همچنین پول جیبی دریافت می کند. در هر صورت، au pair هرگز نباید منحصراً برای کارهای خانه یا به عنوان پرستار بچه به کار گرفته شوند. او باید برای مدت معینی به عنوان عضوی از خانواده در نظر گرفته شود

مزایا برای au pair

   - بهبود دانش زبان کشور میزبان

   - با فرهنگ جدید آشنا شوید

   - در دوره زبان شرکت کنید

   - یک کشور خارجی را کشف کنید

   - آموزش شخصی را توسعه دهید

  -  مفاهیم مفید برای مسیر شغلی را بیاموزید


مزایا برای خانواده های میزبان : 

  • برای مراقبت از کودکان و کارهای سبک خانه کمک دریافت کنید

    -انعطاف پذیری بیشتر

   - غنی سازی آموزشی برای کودکان

   - سازگاری بین دورکاری و کار حضوری

   - تبادل فرهنگی روزانه

مدت اقامت اوپر au pair فرانسه : 

مدت اقامت au pair بسته به کشور میزبان متفاوت است. همچنین بستگی به این دارد که آیا au pair به ویزا نیاز دارد یا خیر. به عنوان مثال، یک au pair اروپایی می تواند بدون محدودیت در فرانسه بماند، اما یک au pair غیر اروپایی می تواند بین 3 تا 12 ماه و حداکثر تا 24 ماه در این کشور بماند

فرانسه 3 تا 12 ماه، حداکثر تا 24 ماه قابل تمدید است که از همه ی کشورها طولانی تر میباشد

مراحل اداری ویزای اوپر فرانسه visa au paire  

مرحله 1: اعتبار پاسپورت خود را بررسی کنید

اگر au pair پاسپورت معتبری ندارد، توصیه می شود در اسرع وقت برای آن اقدام کنید. پاسپورت شما باید برای کل اقامت شما در فرانسه معتبر باش

مرحله 2: قرارداد Au pair و درخواست ویزا

برای اینکه بتوانید وارد فرانسه شوید، au pair به "ویزای طولانی مدت VLS-TS" نیاز دارد. فقط این ویزا به او اجازه ورود و کار در فرانسه را به صورت au pair می دهد (ویزای تعطیلات کاری امکان پذیر نیست). او باید با سفارت فرانسه در کشور خود تماس بگیرد تا در مورد مدارک لازم مانند قرارداد au pair (convention au pair) که توسط هر دو طرف امضا شده است، اطلاعات بیشتری کسب کند. Au pair هایی که برای ورود به فرانسه به ویزا نیاز دارند باید ثابت کنند که دانش اولیه زبان فرانسه (A1/A2) را دارند. لطفا توجه داشته باشید: صدور ویزا ممکن است کمی طول بکشد

مرحله 3: au pair باید ویزای خود را تأیید کند و در OFII ثبت نام کند (آنلاین)

در 3 ماه پس از ورود خود به فرانسه، او باید VLS-TS خود را تأیید کند و در OFII ثبت نام کند. اگر این روش را در مدت زمان مقرر تکمیل نکرده باشد، دیگر اقامت قانونی در خاک فرانسه را نخواهد داشت و در نتیجه نمی تواند دوباره از مرز منطقه شنگن عبور کند. فرآیند اعتبار سنجی اکنون کاملاً غیر مادی شده است. به عنوان یک au pair، او نیاز دارد:

  •     اطلاعات مربوط به ویزای او؛
  •     تاریخ ورود خود را به فرانسه اعلام کنید.
  •     از آدرس محل سکونت او در فرانسه؛
  • از کارت پرداخت خود برای پرداخت آنلاین مالیات صدور اجازه اقامت یا مهر الکترونیکی متناسب با وضعیت خود که می تواند از دخانیات تهیه کند.

OFII (اداره مهاجرت و ادغام فرانسه) این حق را برای خود محفوظ می دارد که au pair جوان را برای انجام تشریفات اضافی، انجام معاینه پزشکی و/یا امضای قرارداد ادغام جمهوری خواهان، محفوظ می دارد.

Nota Bene: در پایان اعتبار VLS-TS خود و اگر au pair جوان مایل به ماندن در فرانسه باشد، باید طی 2 ماه قبل از انقضای ویزای خود، درخواستی برای اجازه اقامت به استان ارسال کند. اقامت طولانی مدت . او می تواند با مراجعه به وب سایت استانی که به آن وابسته است یا تماس مستقیم با خدمات عمومی فرانسه از این روند مطلع شود

 

مرحله 4: ثبت نام در URSSAF

ظرف 8 روز پس از ورود au pair به فرانسه، خانواده میزبان باید آن را به URSSAF (اتحادیه های بازیابی کمک های تامین اجتماعی و کمک هزینه های خانواده) که به آن بستگی دارد اعلام کند تا بتواند از بیمه اجباری بهداشت و زایمان بهره مند شود. . حق بیمه تامین اجتماعی به عهده خانواده میزبان است

 

خدمات هلدینگ راز جهت اخذ ویزای اوپر au pair فرانسه

  • آموزش زبان فرانسه برای رسیدن به سطح اولیه مورد نیاز
  • پیدا کردن خانواده میزبان در فرانسه
  • تنظیم انگیزه نامه
  • آمادگی برای مصاحبه سفارت
  • اخذ ویزا
  • تنظیم قرارداد با خانواده میزبان


    جهت دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه راز تماس بگیرید :‌ 02188514470

امتیاز تحصیل در فرانسه

رایگان بودن آموزش عالی در فرانسه - برخلاف کشورهایی نظیر انگلستان، آمریکا و کانادا -، تسهیلات اجتماعی فوق‌العاده و متنوع مادی و غیرمادی دولت به دانشجویان خارجی و جایگاه منحصربه‌فرد زبان فرانسه در روابط بین‌الملل همگی باعث شده‌اند که کشور ولتر و روسو امروز نیز مقصد اروپایی بسیار جذابی برای دانشجویان خارجی باشد. از میان تسهیلات منحصربه‌فرد دولت فرانسه به دانشجویان خارجی می‌توان به شکل جزئی موارد زیر را نام برد:

  1. کمک هزینه سازمان دولتی CAF که ماهانه به دانشجویان خارجی تعلق می‌‍گیرد و معمولا تا 40 درصد مبلغ اجاره مسکن را پوشش می‌دهد.
  2. وعده کامل غذایی معادل یک یورو در رستوران‌های دانشگاهی
  3. بیمه جامع و نزدیک به رایگان که شامل هزینه‌های مربوط به ترمیم دندانپزشکی و حتی خرید عینک نیز می‌شود
  4. تخفیف‌‎های ویژه تا 50 درصد و حتی بالاتر سامانه حمل و نقل ریلی و غیره مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان در سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری
  5. امکان دریافت بورسیه‌های متنوع‌ ویژه دانشجویانی که از صلاحیت علمی بالاتری برخوردارند.

    برای اطلاعات بیشتر به مقاله مهاجرت تحصیلی به فرانسه مراجعه کنید.

مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه برای هنرمندان و افراد فوق موفق

یکی از انواع ویزاهای کشور فرانسه که اجازه اقامت در این کشور را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند، ویزایی برای استعدادهای بین‌المللی و جاذبه‌های اقتصادی است و به ویزای استعداد و خبرگی مشهور شده است. این ویزا برای افرادی است که چه به صورت استخدامی چه خویش‌فرمایی بتوانند به توسعه‌ی اقتصادی فرانسه کمک کنند. برای اخذ ویزای هنری فرانسه ، باید یک قرارداد کار بیش از 3 ماه داشته باشید تا به فرانسه بیایید. در این صورت، می‌توانید اجازه اقامت تا 4 سال در فرانسه بگیرید. همراهان شخص (همسر و یا فرزند بالای 18 سال) نیز می‌توانند در فرانسه کار کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق کار، می‌توانند از روش‌های مختلف برای مهاجرت خود اقدام کنند. دو روش برای اخذ ویزای کاری فرانسه در بخش زیر مورد بررسی قرار داده شده است:

1.
دریافت پیشنهاد کاری (Job Offer)

متقاضیان با داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای فرانسوی، می‌توانند ویزای کار این کشور را اخذ کنند. مدت زمان اعتبار ویزای کار فرانسه از طریق جاب آفر، حدود یک سال می‌باشد.

2. ویزای کاری مهارت

متقاضیانی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اقتصادی دارای مهارت و تخصص می‌باشند، می‌توانند با دریافت این ویزا، به مدت 4 سال در کشور فرانسه اقامت داشته باشند و کار کنند. افرادی که ویزای کاری مهارت کشور فرانسه را دریافت می‌کنند، می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه اخذ کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

1. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

بازار املاک و مستغلات فرانسه معمولاً شرایط پایداری دارد و نوسان کمی را تجربه می‌کند. هزینه خرید ملک در فرانسه از حداقل سرمایه 90 هزار یورو شروع می‎‌شود که نسبت به سایر کشورهای اروپایی رقم بسیار مناسبی است.

از جمله مهم‌ترین مزایای اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک این موارد است:

  • هزینه بسیار مناسب نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • امکان همراهی با خانواده
  • استفاده از خدمات درمانی رایگان
  • امکان کار در مدت حضور در فرانسه
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • برخورداری از حقوق شهروندی


2. سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی (خود حمایتی)

در روش مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی که به آن ویزای خودحمایتی هم گفته می‌شود، با تکیه بر درآمد یا سرمایه‌ای که در اختیار دارید، به این کشور مهاجرت می‌کنید. حداقل درآمد شما به عنوان متقاضی مهاجرت به فرانسه، دستکم باید 1300 یورو در ماه (بیش از 40 میلیون تومان) باشد که در صورت متأهل بودن هم مبلغی برای همسر و فرزندان به آن اضافه می‌شود.

از جمله مهم‌ترین مزایای مهاجرت به فرانسه با روش تمکن مالی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان دریافت اقامت دائم فرانسه پس از 5 سال
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن
  • حق تحصیل برای متقاضی و سایر اعضای خانواده
  • امکان راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی


3.
سرمایه‌گذاری در فرانسه از طریق برنامه تجاری

چندین طرح مهاجرتی برای جذب کارآفرینان، متخصصان، مخترعان، هنرمندان ودر فرانسه وجود دارد که به‌نام ویزای تلنت فرانسه (Talent Visa) شناخته می‌شوند.

مدیران، کارآفرینان و ایده پردازان هم می‌توانند با استفاده از برنامه‌های اقتصادی این روش به فرانسه مهاجرت کرده و اقامت این کشور را به دست آورند.

بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به فرانسه

با توجه به شرایط هر فردی که قصد دارند به کشور فرانسه مهاجرت کنند، بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به فرانسه متفاوت است. ممکن است شخصی که دارای توانایی ها و مهارت های کاری خوبی باشد سریع ترین راه مهاجرت به فرانسه برای این شخص جاب آفر و مهاجرت کاری باشد. اما کسی که توانایی کاری یا مهارت مورد نیاز در یک زمینه خاص، سابقه کاری، مدرک زبان یا مواردی از این قبیل نداشته باشد از سایر روش های مهاجرتی مانند مهاجرت از طریق تحصیل، سرمایه گذاری یا خود حمایتی، بتواند برای مهاجرت اقدام کند و سریع تر به نتیجه مطلوب برسد. پس با توجه به شرایط افراد هر کدام از این روش های مهاجرتی می تواند سریع ترین و بهترین روش مهاجرت به فرانسه باشد و در این مورد نمی توان به طور کامل و با قاطعیت جواب داد.

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج، همسر شما باید مقیم فرانسه باشد. همچنین ازدواج شما باید رسمی بوده و زمان زیادی از آن گذشته باشد. ارائه اسناد و مدارک کافی برای متقاعد کردن زندگی مشترک با همسر فرانسوی هم از دیگر شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق این روش است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

روش های مهاجرت به فرانسه روش های مهاجرت به فرانسه
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر
فرم مشاوره رایگان
نظرات (0)
دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

اگر شما مشتاق تحصیل در فرانسه هستید، یکی از معضلاتی که با آن روبرو خواهید شد این است که از بین بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه باید  یکی را انتخاب کنید. برخی از دوره های محبوب در فرانسه برای دانشجویان بین المللی عبارتند از دوره های بازرگانی، آشپزی، تاریخ، علوم داده و غیره.

ژست های فرانسوی

یکی از مهمترین مسایلی که به هنگام یادگیری یک زبان خارجی باید به آن توجه کرد، شناخت زبان و حرکات بدن مربوط به آن زبان، فرهنگ و کشور است.  زبان بدن یا تن گفت به مجموعه‌ی رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می‌شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است و البته که هر ملت زبان بدن مخصوص خودش را دارد که عدم شناخت آنها ممکن است دچار سوبرداشت شود

تبریک گفتن کریسمس و نویل به زبان فرانسوی

دپارتمان فرانسه موسسه راز , به مناسبت کریسمس ۲۰۲۳ برای شما چندین جمله و تبریک و نقل قول فرانسوی آماده کرده است . در این ویدیو می آموزیم که چطور به زبان فرانسه به عزیزان خود سال نو را تبریک بگویید. کریسمس ۲۰۲۳ مبارک

مشاوره رایگان